Friday, August 19, 2011

Pejam Celik Pejam Celik...


Pejam celik pejam celik skejap je mase berlalu kan,tinggal lagi seminggu umat-umat Islam menjalani ibadah puasa....
And xsangka da nak masuk Hari raya da.. Urmm,korang sume da prepare da ke baju raye??
Mesti ada yang da,and mesti de yang belom.. Aku punyer baju rye da ciap da,this year due pasang baju rye,,hehee,,due2 colour maroon.. This year jugak family aku wat tema family warna MAROON
Cerita pasal baju nie,teringat pulak kat kasut.. Kasut korang da shopping lom?
Tommorow aku g shooping kasut,arap2 jumpe laa kasut yang berkenan.. Tak nak jadi macam hari tuh,pergi kedai kasut cari2 x jumpe,wat penat je.
Lagi satu pasal mercun,kepada adik2 yang maen mercun tuh hati2 laa,jangan disebabkan mercun adik2 x dapat beraya nanti..
K laa. xde pape daa nak cerita..setakat neh je laa..nanti aku update lagi cerita2 baru..huhuhu..
Kat bawah neh aku de post lirik lagu raye,sambil korang bce blog aku,sambil nyanyi lagu rye neh..

SUASANA HARI RAYA
Berlalulah sudah Ramadhan
Sebulan berpuasa
Tiba Syawal kita rayakan
Dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan
Semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan
Bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam
Ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan
Saling memaafi
Suasana Hari Raya
Walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan
Dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih
Beranika macam
Makanlah jangan
Hanya dipandang...

Ketupat rendang
Sila nikmati kawan
Penat memasak
Malam ke pagi

Wajik dan dodol
Jangan lupakan
Peninggalan nenek
Zaman berzaman...
Elina:
Asyik bersembang
Pakcik dan makcik
Hai, duit raya
Lupa nak diberi

Berlalulah sudah Ramadan
Sebulan berpuasa
Tiba Syawal kita rayakan
Dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan
Semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan
Bersyukur tak terkira

No comments:

Post a Comment